První písemná zmínka o obci pochází z roku 1355. Tehdy, v době vlády Karla IV., Pavlov náležel líšnickému statku pánů z Kunštátu. Složité majetkové poměry zejména v pobělohorských časech vypovídají o charakteru doby. Katastr byl mnohokrát dělen a prodáván či zastavován různým majitelům a dědicům, takže historie obce je v tomto směru neobyčejně složitá.
Stáhněte si aplikaci V O B R A Z E a získávejte novinky z obce a informace z webové stránky přímo do mobilního telefonu. obec/mobilni-aplikace-v-obraze/
Vydávání matričních dokladů - rodný, oddací nebo úmrtní list, doklad o partnerství
Matriční doklady (rodné, oddací nebo úmrtní listy) vydává matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství nebo zemřela.
Jde-li o narození, uzavření manželství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak matriční doklad vydá Úřad městské části Brno-střed, zvláštní matrika.
Matriční úřad zašle prvopis matričního dokladu oprávněné osobě na doručenku do vlastních rukou nebo jej vydá po předložení platného průkazu totožnosti.
Při ztrátě rodného, oddacího nebo úmrtního listu může matriční úřad vydat jeho druhopis.
S účinností od 1. ledna 2014 matriční úřad vydá fyzické osobě matriční doklad nebo povolí nahlédnout do matriční knihy a činit výpisy z ní v přítomnosti matrikáře, uplynula-li od provedení dotčeného zápisu v matriční knize lhůta 100 let u knihy narození, 75 let u knihy manželství nebo knihy partnerství a 30 let u knihy úmrtí.
Matriční doklad, potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize a doslovný výpis z matriční knihy vedené v jiném než českém jazyce, s výjimkou kopie matričního zápisu, se vydává v českém jazyce.
Žadatel se obrátí osobně nebo písemně na matriční úřad, do jehož správního obvodu spadá obec, ve které se fyzická osoba, o jejíž matriční doklad jde, narodila, uzavřela manželství nebo zemřela.
Jde-li o narození, uzavření manželství nebo úmrtí státního občana České republiky v cizině, pak na Úřad městské části Brno-střed, zvláštní matriku.
Obraťte se na příslušný matriční úřad.
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
Za vydání prvopisu matričního dokladu se nevybírá žádný správní poplatek.
Za vydání stejnopisu rodného, oddacího nebo úmrtního listu je třeba uhradit správní poplatek ve výši 100 Kč (v hotovosti, příp. poštovní poukázkou).
Lhůta pro vyřízení je 30 dnů.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
Proti rozhodnutí o zamítnutí vydání matričního dokladu je možné podat odvolání, a to do 15 dnů ode dne jeho doručení.
Odvolání se podává prostřednictvím toho matričního úřadu, který rozhodnutí vydal.
Sankce nejsou stanoveny.
Ministerstvo vnitra - odbor všeobecné správy, oddělení státního občanství a matrik
03.03.2014
03.03.2014
Bez časového omezení.
Otvírací doba:
Každou středu 15 - 17 hodin
Knihovnice:
Irena Jořenková
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:158
TÝDEN:1189
CELKEM:758307